Перевернутий урок
Змішане навчання
Змішане навчання
Технологія
методу "перевернуте навчання"
Перевернуте
навчання — це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес
навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відео
фрагментів з навчальним матеріалом наступного уроку, учні самостійно
проходять теоретичний матеріал, а у класі час використовується на виконання
практичних завдань.
Перевернутий клас — це така
педагогічна модель, в якій типова подача лекцій і організація домашнього
завдання міняються місцями. Учні дивляться вдома короткі відеолекції, у той
час, як у класі відводиться час на виконання вправ, обговорення проектів і
дискусії. Відеолекції часто розглядаються як ключовий компонент у
«перевернутому» підході, вони створюються викладачем і розміщуються в
Інтернеті.
Ідея «перевернутого навчання»
полягає в попередньому ознайомленні учнів удома з новим навчальним матеріалом
за підручником, а на уроці — короткий розбір проблемних моментів,
закріплення теоретичних знань і вироблення практичних навичок. Оцінювання
засвоєння нового матеріалу проводиться в кінці того ж самого уроку за допомогою
виконання завдань у робочому зошиті, комп’ютерного тестування тощо.
Доводиться шукати шляхи
інтенсифікації проведення уроків. Пропоноване «перевернуте навчання» передбачає
відмову від таких прийомів: виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування,
диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних фільмів і презентацій тощо.
Натомість запроваджуються елементи педагогіки співробітництва: учитель
виступає скоріше в ролі колеги й консультанта. Учні опановують навчальний
матеріал, значною мірою за допомогою самонавчання, що сприяє розвитку
пізнавальної активності та самостійності.
Основними елементами даної
методики є:
- використання лаконічних (не більше 5-6 сторінок на урок) підручників;
- попереднє ознайомлення учнів із новим навчальним матеріалом удома;
- на уроці — короткі пояснення нового навчального матеріалу за текстом
підручника;
- оцінювання знань і навичок учнів при виконанні практичної роботи;
- проведення на кожному уроці формування та перевірки навичок, що
базуються на матеріалі поточного уроку;
- виставлення оцінок як сукупної за знання теорії та практичні
навички;
- дозвіл на використання учнями інформаційних матеріалів під час
роботи;
- запровадження засобів унеможливлення й невигідності списування;
- індивідуальний захист (здача) своїх практичних робіт.
Зрозуміло, що використання
лише підручників і робочих зошитів не є повною концепцією «перевернутого
навчання», але такий підхід з попереднім переглядом удома нового матеріалу в
підручнику є поки що найбільш реальним в умовах української школи.
При підготовці до уроку учні опрацьовують вдома всі інформаційні джерела та корисні посилання, щодо теми уроку, які їх надає учитель (доречно їх розміщувати на своєму блозі або ж у створеній мережевій групі).
При підготовці до уроку учні опрацьовують вдома всі інформаційні джерела та корисні посилання, щодо теми уроку, які їх надає учитель (доречно їх розміщувати на своєму блозі або ж у створеній мережевій групі).
У контексті «перевернутого
навчання» постає питання: як зацікавити дітей вивчати матеріал на
випередження вдома, коли і звичайне домашнє завдання учні виконують не
завжди якісно. Мабуть, єдиний спосіб вирішення цієї проблеми полягає в тому, що
відео уроки, відео лекції чи підручники, які використовуються в даній методиці,
повинні бути цікавими, насиченими та зрозумілими не лише вчителю, а і школяреві.
Підручник в ідеалі повинен бути цікавим і зрозумілим, відповідати віковим
особливостям сприйняття інформації учнями, ураховувати міжпредметні зв’язки.
При «перевернутому навчанні»
вчитель бачить рівень успішності кожного в процесі виконання практичних завдань
і може вчасно допомогти.
Технологія «перевернутого
навчання» дає змогу істотно покращити показники успішності.
Немає коментарів:
Дописати коментар